نامه‌ای به برادر بسیجی آقای قالیباف: این سیاست، اخلاقی نیست!

سه‌شنبه 5 نوامبر 2013

محمدباقر قالیباف

برادر بزرگوار جناب آقای قالیباف
سلام علیکم

شاید شما بنده را به یاد نداشته باشید. اما بنده دو بار خدمت شما رسیدم و در معیت برخی دوستان رسانه‌ای از رسانه‌های منتسب به شما درباره سئوالات و شبهات حول و حوش شما سئوال کردم و البته پاسخ شما را شنیدم و به پاکی و صداقت شما بیشتر ایمان آوردم. شما خواستید که اگر پاسخ این شبهات و سئوالات را می‌دهید، در صورتی که قانع شدیم از شما در غیابتان دفاع کنیم و من چنین کردم. آنقدر از دوستان خود هم تهمت و توهین شنیدم و متصف به وصف قالیبافی بودن شدم که به قدر کافی می‌توانم به خودم حق بدهم که شما را از جانب یک دشمن یا مخالف، بلکه به عنوان یک هم‌مسلک و همراه در یک جبهه سیاسی مخاطب خود قرار دهم.

(حداقل در وبلاگ خودم دو مطلب در دفاع از شما منتشر کرده‌ام: یکی درباره دروغی که یکی از سایت‌های حامی مشایی علیه شما نوشته بود و دیگری هم در پاسخ به شبهه یکی از سایت‌های حامی پایداری.)

درست است که بنده در انتخابات اخیر به شما رای ندادم، اما قطعاً هیچ نقدی علیه‌تان ننوشتم که نقض عهد نکرده باشم. اما امروز می‌خواهم دلیل رای ندانم را به شما بگویم تا شاید نصیحتی باشد برای شما که بزرگان امت‌ید و در راس یک جریان سیاسی.

آقای قالیباف! من شما را از نیکان عرصه سیاسی در کشور می‌دانم، اما چیزی هست که من را می‌ترساند. رسانه‌های شما اگرچه به ظاهر از شما حمایت می‌کنند اما ادبیاتشان نسبت به بقیه همراهان انقلاب چنان کینه‌توزانه است که شک می‌کنم این سایت آقای هاشمی رفسنجانی است یا شما. همان تعابیر هاشمی را علیه فرزندان حزب‌اللهی کشور بیان می‌کند و آنها را تندرو و متحجر و خوارج می‌نامد. آنها را با ابن ملجم مقایسه می‌کند و انواع توهین‌ها را علیه رقبای سیاسی مشروع می‌دارد.

آقای قالیباف! با شناختی که از شما دارم، فکر می‌کنم که این رسانه‌ها حرف شما را نمی‌زنند. اگر این حرف‌ها مال شماست، تکلیف خود را با ما مشخص کنید.

آقای قالیباف! این سیاستی که دوستان و رسانه‌های شما پیگیری می‌کنند اخلاقی نیست. این روزها نیز انواع توهین‌های وقیح و رکیک از نزدیک‌ترین افراد رسانه‌ای منتسب به شما شنیده می‌شود که به دیگران برادران خود در عرصه سیاسی خطاب می‌کنند. وقتی افراد منتسب به شما آقای سعید جلیلی را با انواع حیوانات مقایسه می‌کنند و … یکی از طرفداران شما که سابقه مدیریت رسانه‌های شما را دارد نوشته بود: «خواهشا به شتر توهین نکن و سطح‌اش را به اندازه سعید جلیلی پائین نیار!» هرچند آن را حذف کرد.

مگر آقای جلیلی چه رفتاری انجام داده است که روز به روز و نو به نو باید توهین‌های جدید دوستان شما را خطاب به او بشنویم؟ محتوای سخنان روز گذشته آقای جلیلی اشکالی داشت؟ مگر نه این است که ما به حاج منصور ارضی انتقاد کردیم که چرا شما را با ابن‌سعد مقایسه کرده بود؟ چطور این روند بی‌اخلاقی در رسانه‌های منتسب به شما به این اندازه گسترش یافته است؟

آقای قالیباف! این نادوستان در عرصه سیاسی شما را زمین زدند. این شیوه‌های غیراخلاقی است که باعث می‌شود ما در عرصه سیاسی نتوانیم به وحدت برسیم. اینها جز بذر عداوت و کینه در میان جریان مدافعان نظام چه حاصلی داشته است؟ حتی اگر انتقادات شما به جریان محدود سیاسی باشد، چرا با توسعه این توهین‎ها فضا را به سمتی سوق می‌دهید که دعوا را به درون خانه بکشید؟ آیا اولویت ما اینجاست؟

اگر دعوا بر سر وحدت و خلوص است، فکر می‌کنم روندی که رسانه‌های شما پیش می‌برند بسیار بیش از مخالفان آنها، این روزها بر وحدت‌شکنی تاکید دارد. انتظار ندارید که این جریان در مقاطع سیاسی بعدی با حامیان شما همراه شوند؟

شنیده‌ام که دست به اصلاح برده‌اید و شهرداری را از حضور برخی افراد که با خط اصولگرایانه‌تان سنخیت نداشته‌اند خالی کرده‌اید. این را به فال نیک می‌گیرم و برای شما و همکاران‌تان در شهرداری آرزوی موفقیت دارم.

(راستی این را هم بگویم که من فقط در روزهای انتخابات با آقای جلیلی بودم و بعد از آن دیگر ارتباطی با ایشان نداشتم. این مطلب نظر شخصی خودم است و ربطی به رای انتخاباتی‌ام ندارد.)

با احترام و ادب
محمدصالح مفتاح


۱۵ دیدگاه

  1. سجاد:

    سلام آقای مفتاح این رفتار از شما بعید بود
    که اینگونه یکطرفه به قضاوت بنشینید … اگه خواستین میتونید تماس بگیرید و جریان را از خود اون فرد بپرسید اگر هم نه میتونید زنگ بزنید به من و از من بپرسید جریان چی بوده بگذزیم که آن شخص از دوستان صمیمی خود شما هم بوده اند

  2. سجاد:

    البته شما اونفدر وقتتون عزیز هست که با پیام ها اسکرین شات های که دوستان به دستتون رسوندن صحبت میکنید ولی خوب اون دوستان پست معذرت خواهی همان شخص رو که شاید نیم ساعت بعد از کامنت مدنظر شما گذاشته بودند را ندیده اند و شما مجبور هستید برای اون اسکرین شاتی که اصلش محود نیست نظر بدهی 🙂 خوب خود شما دیروز بود که اتنقادی داشتی از این که چرا از روی تیتر در مورد شما تصمیمی اتخاذ شده و به اصل ماجرا توجهی نکرده اند ولی خودتان امروز از روی یک عکس تصمیم گرفتید و جکم هم صادر کردین بدونه دانستن اصل ماجرا

    • آقاموسی:

      اصل ماجرا اینه که جز همون اسکرین شات ها چیزی نمونده چون وقتی جناب رفیعی فهمید چه کرده، کامنتش در جواب حقیر رو از پلاسش برداشت!
      اصل‌تر ماجرا اینه که عده ای بخاطر قبیله گرایی‌های سیاسیشون مراسم ضد استکباری ۱۳ آبان رو به گند کشیدن.

  3. علی فروتن:

    کاش در مورد بی اخلاقیها و فحش و ها عداوتی که هواداران آقای جلیلی، و رسانه های حامی ایشان هم علیه این نیروی انقلاب هر روز مثل قارچ سبز می شد هم در نامه می نوشتید. ای کاش القاب دزد و فاسد و غارتگر بیت المالی را که دوستانتان مثل علف هرز هر روز خرج خود آقای قالیباف و طرفدارانش هم میکردن مینوشنید…کاش نامه ای هم به آقای جلیلی بنویسید از این چیزها گلایه کنید…کاش نقد را از خودتان و دوستانتان و نامزد متبوع خودتان شروع میکردید و سپس نامه نگاری به دیگران را شروع می کردید!

  4. سجاد:

    از طرف آقای نجمی
    برای نامه اقای محمدصالح مفتاح . به قالیباف نوشته بودم امضای من راهم ذیلش بیارید یعنی اینکه با کلیات نامه موافق بودم
    اما لازم است خطاب به اقای مفتاح عرض کنم:انصاف و مروت ایجاب میکرد که حتما قید میکردید که اقای رفیعی باشما تماس گرفتن تا به نوعی به اقای جلیلی دسترسی پیدا کرده و طلب حلالیت کنند!
    هیچکدام از ما به دور از خطا نیستیم اما کمتر پیش می اید که چنین رفتار اخلاقی انجام بدهیم ان هم بدون بوق و کرنا کردن!

  5. علی:

    قالیباف در چند مرحله تلاش برای ریاست جمهوری کاملا خودش رو به مردم نشون داد. دیگه همه مردم منش ایشون رو میشناسن!!

  6. بهزاد:

    همان بهتر که وحدتی نباشد نیاز به وحدت زمانی شکل می گیرد که اهداف مشترک باشند وقتی شما و دوستانتان بجز خود به دیگری توجه ندارید و اصلح دارید دیگر چه لزومی به اتحاد است….

  7. علی:

    سلام برادر چه اسم با مسمایی داره وبلاگتان . راستی شما فقط آذرماه تو خط باد کار می کنی یا کل سال اینکاره ای . دست مارم بگیر یه نامه هم بنویس واسه روحانی. الان خیلی لازم داری این بنده خدارو.

  8. احمد:

    گل بگیرند در آن عدالتخواهی که از آن چنین صدایی در بیاید، که ظلم و توهین به عدالت است.
    یعنی شما سایت گم و گور “تیتریک نیوز” را نشانه پلیدی شخص مشایی می‌دانید و نوار صوتی آقای قالیباف {تازه سال ۸۶، نه ۹۰ به بعد} را نشانه قالیباف نمی‌دانید؟!

    در عجبم از مرام دوگانه شما…

    با روحانی خوش باشید، اگر هم “جرات” دارید به اطرافیانشان حرف بزنید.

  9. حسینی:

    سلامی از سر عجز از رد مطلبی مستدل!!

    • آقاموسی:

      و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما…

  10. احمد:

    و علیکم السلام…
    خوش باشید با قالیباف،
    با روحانی،
    با جلیلی
    و…
    که شما با این‌ها بیشتر حال می‌کنید…

  11. حمید:

    سلام

    اگر انتخابات به مرحله دوم می کشید و باید بین رو-حا -// ن . ی و قا-لیب/.ف انتخاب می کردم ….

    منافقین از کفار بد ترند .

    شما هنوز نتوانستید به خوبی آقای قاف رو بشناسید.

    اما سلام کردید به یکی از بچه های “جریان انحرافی” من به دوستان آقای قاف سلام می کنم و با اونهایی که شما بهشون سلام می کنید بحث می کنم … .

    زمان هزینه گرونیه اما شما ها می خواهید پرداخت کنید….

  12. زینب:

    سلام
    آقای جلیلی یک مسلمان واقعی هستند
    چیزی که واقعا خیلی کم پیدا میشه
    به همین علت بدترین توهین ها بهشون میشه
    اما
    ان ااه لا یضیع اجر المحسنین

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*