بسیجی واقعی بسیجی زنده است

جمعه 26 نوامبر 2010

دفاع مقدسسیدسجاد عزیز منو دعوت کرده است تا در مورد بسیجی واقعی بنویسم. واقعیتش این است که دوست دارم بسیجی محسوب شوم. اما خب دیگران شاید ما را در چنین ساختاری نپذیرند…

بسیجی بودن به چیست؟ آنچه در جامعه به بسیج در افواه و افکار شناخته می شود، بر یکی مصداق خارجی عینی صدق نمی کند. گروهی سعی می کنند که بسیجی را به دو دسته مرده و زنده تقسیم کنند تا بسیجی مرده را تحسین کنند و بسیجی زنده را به مسلخ ببرند و بکشند. گروهی دیگر که به این تقسیم بندی قائل نیستند و خود را مصداق اتم بسیجی می دانند و عشق تفنگ و رزمایش و … سهتند و مهمترین فعالیت بسیجی شان در همین گشت و ایست و بازرسی ها خلاصه می شود.

اما من یک بسیجی دیگر هم می شناسم. اون هم یه بسیجی بصیر است. بصیرت یعنی داشتن میزان و ملاک برای حق سنجی. یعنی داشتن یه فکر منسجم بر مبنای انقلاب اسلامی. یعنی گام بر داشتن در مسیر علی و مسیر نبی. یعنی کسی که می داند کیست و در کجا ایستاده و به کجا می رود. (البته اجمالاً هم بداند کفایت می کند). این همان چیزی است که امام ِ بچه بسیجی‌ها آن «تفکر بسیجی» نام گذاشته بود. بسیج یعنی این و بسیجی به نسل های قلب شناخته نمی شود. بسیجی باید همیشه زنده باشد و اگر بسیجی سرزنده و در وسط میدان نباشد، نام بی مسمایی بر او گشذاته اند.

این بسیجی و این تفکر بسیجی است که می تواند کشور را از گزند مصون بدارد. و گرنه آمدن و شرکت در بسیج، و برنامه هایش را همچون هر سرگرمی دیگری برای تفریح و وقت گذرانی خواستن، با نام بسیجی سنخیت ندارد. این آن بسیجی نیست که من قبولش دارم.

لطفاً شما هم از بسیج بنویسید و از بسیجی: احمد نجمی؛ علی اللهیاری؛ محمد یاراحمدی؛ دانشطلب؛ اسماعیل محمدی


۵ دیدگاه

  1. امیر:

    بسیجی یعنی اون جوونی که بی ادعا جلوی فتنه ای وامیسته که خواص جرات حرف زدن هم در موردش ندارن !

  2. دانشطلب:

    سلام و ممنون از دعوت شما

    اما من قبل از این یک پست درباره بسیجی واقعی داشته ام http://daneshtalab.com/post/38

  3. علی الف:

    اجابت شد…
    http://www.eilia13.ir/tarlog/archives/1500

  4. تاربلاگ ایلیا » بایگانی » بسیجی یعنی هر دَم عصیان‌گری مُدام:

    […] این متنی بود که مدتی پیش نوشته بودم که به دعوت صالح، به مناسبت هفته‌ی بسیج، و تنها برای تشکر از زحمات و […]

  5. معینی:

    در عین سادگی بسیجی بودن خیلی سخت است و مهمترینش پیدا کردن مصداق اهم و مهمه ،
    اینکه میخواهیم همه جا باشیم!!!

    یا علی

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*