تشییع جنازه

یکشنبه 23 آگوست 2009

تندروی های نمایندگان مجلس ششم باعث شد تا مردم اعتماد خود را به جریان اصلاح طلب از دست بدهند. مجلس هفتم حاصل رفتارهای به دور عقلانیت و قانونی بود که رهبری را به نوشیدن جام زهر دعوت کرده بودند. سرخوردگی اصلاح طلبان در تهران هم باعث شد تا با عدم مشارکت آنها شورای شهر به دست اصولگرایان بیفتد.

این پایان راه نبود. در انتخابات ریاست جمهوری نیز کاندیدای جریان اصلاح طلب حتی به دور دوم هم راه نیافت و نتیجه انتخابات دقیقاً مخالف آن چیزی شد که آنها می خواستند و احمدی نژاد به جای خاتمی رئیس جمهور ایران شد.

انتخابات های بعد مجلس هشتم و شورای شهر و مجلس خبرگان باز هم به تثبیت شکست اصلاح طلبان انجامید.

در انتخابات اخیر جریان مدعی اصلاح طلبی تمام انرژی خود را مصروف کرد تا این مرده را زنده کند. همان مرده ای که به تعبیر حجاریان آخرین میخ تابوتش را خاتمی زده بود. این بار تشییع جنازه ی اصلاحات با حضور میلیونی مردم انجام شد و مردم بار دیگر برای چندمین بار اعلام کردند که اصلاح طلبان را امین خود نمی دانند. هرچند اولین بار نبود، اما هنوز این مرده نمی خواهد باور کند که راه خطایی که پیموده است، بازگشتی ندارد. همان راهی که با نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبری آغاز کرده بود


۲ دیدگاه

  1. داستان غزه:

    بسم الله
    شاید با دیدن ما، لبخند تلخی بزنید که “بله، حمایت از فلسطین حتی برا ما بچه مذهبی ها، حاجی فیروزه، سالی یه روزه!” اما … پروژه تمرین دوام است. همین!
    کلام امام و آقا ، دیدگاه ، پوستر ، کلیپ و جزواتی که مرتبط با داستان فلسطین است را برای مان بفرستید.
    برای استفاده از گوشه ی تبلیغاتی هم : کد زیر را در قسمت ویرایش قالب وبلاگ ، بعد از آخرین تگ یعنی قبل از سطر آخر قرار دهید

  2. پاورقی نویس:

    خسته نباشید!

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*