بایگانی ماهانه ‌

اصول گفت‌وگوی ادیان رعایت نشده است

دوشنبه 17 نوامبر 2008

تعدادی از دانشجویان نماینده برخی تشکل‌های دانشجویی در اعتراض به نشست گفت‌وگوی ادیان که با حضور سران و نمایندگان رژیم صهیونیستی در نیویورک برگزار شد، بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در مقابل سفارت اردن در تهران تجمع کردند.

در این تجمع که از ساعت ۱۴:۳۰ با تلاوت ‌آیاتی از کلام‌الله مجید در مقابل سفارت اردن در تهران آغاز شد دانشجویان پلاکاردهایی با مضامین ” یا ایها المسلون اتحدوا اتحدوا”،‌ “اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود”، “من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس به مسلم”، “الموت لاسرائیل، الموت لآمریکا”، “نه سازش نه تسلیم نبرد تا اضمحلال”، “یجب ان تزول اسرائیل من الوجود”، در دست داشتند.

در این تجمع که همراه با نمایشگاه عکسی از عکس‌های جنایت‌های اسرائیل در غزه همراه بود، کنفرانس خبری با سخنرانی انسانی، نماینده دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز)، مجیری نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، مفتاح نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، الله‌یاری نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، جلولی نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، طهمورثی و احمدی به عنوان نمایندگانی از جنبش دانشجویی جهان اسلام برگزار شد و این تجمع در ساعت ۱۵:۳۰ با ذکر صلواتی به پایان رسید.

 

اصول گفت‌وگوی ادیان رعایت نشده است

محمدصالح مفتاح، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در تجمع دانشجویان در مقابل سفارت اردن در تهران در اعتراض به برگزاری نشست گفت‌وگوی ادیان در نیویورک که با حضور سران رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی برگزار شد، با قرائت آیه ۶۴ سوره آل‌عمران گفت: این آیه کامل‌ترین آیه در رابطه با گفت‌وگوی ادیان است و خداوند بر اساس این آیه گفته‌اند با توجه به ایمان به خدا و شرک به کفر در کنار هم گفت‌وگو کنید و اگر نشد شما دین خود را برای خود نگه داشته و آن‌ها کفرشان را برای خود نگه دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا وی افزود: آنچه در این کنفرانس شاهدیم این است که بدیهی‌ترین اصول گفت‌وگو نادیده گرفته شده و کسانی کنار هم بودند که مبانی دینی نداشتند چه صهیونیزم چه عربستان سعودی.

این فعال دانشجویی بیان کرد: عربستان در گفت‌وگوی ادیان نابردبارترین است؛ چراکه حتی مذاهب اسلامی را بر مبنای ایمان به خدا به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: مجامع بین‌المللی به عمد این مسائل را نادیده می‌گیرند و می‌دانند که عربستان کشوری است که متحجرترین حکومت را دارد و اسلام آمریکایی در آن بارز است.

وی افزود: سوال ما این است که چرا با رژیم صهیونیستی که نماینده هیچ دینی نیست، مذاکره می‌کنند.

مفتاح تصریح کرد: میان یهود و صهیونیزم تفاوت قائلیم و صهیونیزم را دین نمی‌دانیم؛ چون غیرخدا را ارباب خود قرار دادند و زور و زر ارباب آن‌هاست.

وی گفت: گفت‌وگو با آن‌ها خلاف نص صریح قرآن است و آینده جهان اسلام مشخص است؛ چرا که مردم رفتار چنین حاکمانی را تحمل نخواهند کرد و امروز فشارهای زیادی بر مردم مسلمان وجود دارد که باعث می‌شود این رفتارها را تحمل نکنند.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه کرد: مردم مسلمان بازگشتی به اسلام داشته‌اند که نمونه‌ی آن را می‌توانیم در ترکیه و سال گذشته شاهد باشیم که مردم به دولتی رای دادند که مسلمانی خود را حفظ کرد. بنابراین این موضوع نشانه روشنی است که حکومت ظالمان روزی پاسخی دندان‌شکن از ملت مسلمان دریافت خواهد کرد.

منبع: ایسنا


در جریان یک محاکمه‌ی مطلوب، آنچه مهم است آن است که
اولاً هرچه زودتر کار تمام شود و طرفین سراغ کارهای دیگر خود بروند؛
ثانیاً آنکه ضررهای غیر مشروعی به طرفین نرسد؛
ثالثاً محاکمه طوری انجام شود که حتی‌الامکان حق به صاحبش برسد.

امام خمینی (ره)
(کشف الاسرار- صفحه ۲۹۹)